دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما اعلام کردند: اگر تصمیمی از مجلس مشاهده کنیم که با خطوط قرمز منافع ملی ناسازگار باشد در وقت مورد نیاز قبل از انتخابات مجلس روشنگری های لازم را به مردم خواهیم کرد.



نامه سرگشاده دانشجویان بسیجی دانشگاه صدا و سیما به نمایندگان مجلس شورای اسلامی به این شرح است:

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

با اعلام خبر توافق ایران و 1+5 ؛موج  سنگین رسانه ای  توسط رسانه های حامی دولت ایجاد شد  واین رسانه های زنجیره ای با اعلام فتح الفتوح هسته ای سعی کردند توافق را در تراز فتح خرمشهر نشان دهند و مسئولین دولتی از رئیس جمهور گرفته تا مسئولین دست چندم به پشت تریبون آمده و  با اظهاراتشان مارپیچ سکوتی در حوزه توافق وین شکل دهند تا جلوی هرگونه نقد و بررسی دقیق وموشکافانه را بگیرندکه متاسفانه در این میان صداوسیما نیز با اشتباه محاساباتی در همراهی با این جریان کم تقصیر نبوده است.اما نامه رهبر معظم انقلاب در پاسخ به نامه رئیس جمهور، بار دیگر ترفند رسانه ای این جریان را برملا کرد و از دقت  و بررسی دقیق متن توافق نامه و  نیز تصویب در مسیر قانونی توافق سخن به میان آوردند.

بسیج دانشجویی براساس پیگیری دستورات و منویات رهبر معظم انقلاب در بررسی دقیق و موشکافانه توافق و نیز با توجه به جایگاه رفیع مجلس شورای اسلامی که به فرموده امام راحل « در راس امور است» و شما نمایندگان که عصاره فضائل ملت هستید می خواهد در حساس ترین مقطع 35 سال انقلاب اسلامی به مهمترین وظیفه قانونی و شرعی خود عمل نموده و از توافقی که مبانی انقلاب اسلامی را هدف گرفته جلوگیری کنید.

نمایندگان محترم مجلس شورای اسلامی

  پس از اعلام توافق وین و سخنان رئیس جمهور و دیگر مقامات دولتی، این ابهام در میان آمد که جایگاه مجلس شورای اسلامی به عنوان تصویب کنندگان معاهدات بین المللی چه می شود؟ و گویی جریانی سعی داشت مجلس شورای اسلامی دور زده شود که این بر خلاف سیره امام و سخنان صریح رهبری و نیز اصول قانون اساسی است.

بالأخره بعد از تعطیلات پشت سر هم مجلسی ها این کمیسیون ویژه برجام بود که توانست با سپری کردن قریب به 40 روز کاری و جلسات متعدد کارشناسی در مورد دستاوردها و مذاکرات هسته ای به قضاوت و قیاس بنشیند و گزارش نهایی خود را که حاصل کار جمعی 15 نفر از اعضای آن است با تصویب حداکثر اعضا یکشنبه مورخ 12 مهر ماه در صحن علنی مجلس ارائه نماید.

در این میان اما تفاوت آرا و اتفاقات رخ داده در مجلس هر چند تبلور تمام سلایق جامعه است اما می تواند نشانه ای از خطاها و اشتباهاتی باشد که اگر ادامه یابد بدعتی جالب را در «عبور از قوانین و نادیده گرفتن فرایندهای قانونی و بدیهی» پایه گذاری خواهد کرد.

در حالی که هنوز گزارش کمیسیون برجام در مجلس ارائه نشده، تعدادی از نمایندگان مجلس اقدام به امضا و ارائه طرحی کردند که به نوعی «ریشخند زدن و تمسخر» به فعالیت های اعضای 15 نفره کمیسیون برجام از آن برداشت می شود چرا که طبق آئین نامه مجلس، طرحی که به صحن می آید باید با توجه به گزارش آن کمیسیونی باشد که مسئولیت مربوطه به آن محول شده است.

چگونه است که عمر کمیسیون برجام پایان یافته تلقی می شود و کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس که پیش از این و هنگام جلسات متعدد کمیسیون برجام در تعطیلات تابستانی سر می کرد، بدون توجه به گزارش نهایی در مورد برجام و پشت پا زدن به قوانین بدیهی و آئین نامه مجلس به یکباره حاضر می شود و مسئولیت طرح انحرافی «اقدام متناسب و متقابل دولت جمهوری اسلامی ایران در اجرای برجام» را بر عهده می گیرد!؟

جالب آن که این اقدام سراسر از اشکال توسط رئیس مجلس و تعدادی از نمایندگان که جمعی یکدست با دولت محترم را تشکیل داده اند مدیریت و پشتیبانی می شود. چرا مدیریت مجلس گزینشی عمل می کند؟ گویی که باید اکثریت مجلس با حربه اقلیتی نادیده گرفته شود. حتی اصول مصوب قانونی مجلس توسط نمایندگان فراموش شده است. پس هویت مستقل مجلس کجا رفت؟ چرا به جای رسیدگی و انجام مسئولیت های وکالت داده شده از طرف ملت به «مصلحت سنجی های هنگام انتخابات» روی آورده اید و آن را با مصلحت کشور اشتباه گرفته اید؟

چرا قدرت و کرسی مجلس برای برخی از حفظ جایگاه و شأن نظارتی مجلس مهم تر شده است؟! باید پرسید که اکنون برخی در مجلس که خود را از رأس به حاشیه امور مشغول می کنند، دل به چه چیزهایی بسته اند که به وظیفه خود عمل نکرده و روی خود را از واقعیت ها بر می گردانند؟! چگونه می خواهند بعد از روشن شدن واقعیت ها که نه چندان دور است، جوابگوی مردمی باشند که فریفته ظواهر شده اند و از آن بالاتر به حضور در محضر عدل الهی اندیشیده اند؟

بر اساس ماده 124 آئین نامه داخلی مجلس هنگامی که 10 نفر از نمایندگان خواستار رأی گیری علنی در مورد مسأله ای باشند، ریاست مجلس باید این خواسته را در صحن علنی به رأی بگذارد، حال آن که تعداد کسانی که خواستار رسیدگی و بررسی در رابطه با روشن شدن ابعاد پنهان و فاجعه آفرین توافق برجام هستند، بسیار بسیار بیشتر از این ها است اما در اقدامی هماهنگ و جالب توسط مدیریت مجلس و فراکسیون همراه وی، تمام خواسته های به حق نمایندگان که مکررا عنوان شده هر کدام به عناوینی دور زده می شود یا با توجیهاتی چون به مصلحت نیست یا زمان آن نرسیده است، مورد قبول قرار نمی گیرد.
آن چه مسلم است این که در صورت بی تفاوتی به این حوادث باید شاهد رویه ای جدید در بین مسئولان باشیم که سایه آن بر اداره کشور سنگینی خواهد کرد. از این جهت باید نگران جایگاه رفیع مجلس، احترام به اکثریت و به طور کلی «عبور از قانون» شد. در کنار عدم توجه مجلس به قوانین مصوب خود - که جداگانه باید به آن پرداخت - و تحلیل های غلط و توجیه وار برخی نمایندگان، این که دولت محترم در بسیاری از امور برای پیشبرد اهداف درست یا غلط خویش قانون و خواست اکثریت را نادیده می گیرد، می تواند آغازی بر جریانی باشد که تلاش می کند با «جعل و آراستن واقعیت» با بهانه نمایندگی از ملت به «استبداد رأی و دیکتاتوری اقلیت» دامن بزند. این مسائل و حوادث، هشداری جدی برای کسانی است که مسئولیت پذیرند و واقعیت های امروز کشور را به روشنی می دانند چرا که فقط این گروه هستند که بیدار مانده اند و خواب زدگان را می بینند.

نمایندگان مجلس شورای اسلامی

لذا در شرایط حساس کنونی  که به تعبیری جنگ احد انقلاب اسلامی با استکبار است در حالی که برخی از افراد ذی نفوذ در مجلس به قصد غنیمت های انتخاباتی تنگه احد را رها ساخته اند....  از شما به عنوان نمایندگان امت اسلامی ایران انتظار می رود با عمل به وظیفه قانونی خود در پیگیری و بررسی دقیق از توافقی که استقلال و ماهیت انقلاب اسلامی را زیر سوال می برد با رد متن برجام خیال ملت ایران و دلسوزان نظام را راحت نمایید..و اگر توان انجام این کار را ندارید لااقل از تصویب متن برجام که راه نفوذ فرهنگی سیاسی و اقتصادی و امنیتی آمریکا و هم پیمانانش را به ایران باز می کند خودداری کرده تا حداقل دامن خود را از لکه ننگین توافقی که امنیت و استقلال ملی را زیر سئوال می برد مصون نگه دارید.

این نامه سرگشاده را انتقادی مصلحانه بدانید از سوی فرزندان پیر جماران که کمالشان را در تبعیت محض از امام خامنه ای می دانند.در این چند مدت اخیر با اکثریت نمایندگان مجلس شورای اسلامی به صورت مستقیم یا غیر مستقیم در این زمینه  صحبت واتمام حجت کرده ایم و خدای ناکرده اگر تصمیمی از مجلس شورای اسلامی مشاهده کنیم که با خطوط قرمز منافع ملی ناسازگار باشد در وقت مورد نیاز قبل از انتخابات مجلس شورای اسلامی روشنگری های لازم را به مردم شریف ایران خواهیم نمود.

و من الله توفیق
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه صدا و سیما

نظرات  (۱)

توصیه میکنم از روشهای جدیدتان استفاده کنید و روی صورت تیم مداکره کننده و نمایندگان موافق اسید بپاشید. قطعا مورد حمایت اصولگرایان واقع خواهید شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی