دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

دنده‌ عقب‌عجیب‌ حامیان "برجام"!!!

پنجشنبه, ۲۳ مهر ۱۳۹۴، ۱۱:۱۲ ق.ظ

زیباکلام در صفحه اول فرهیختگان:  قرار  نیست‌ اتفاق‌ خاصی‌ پس‌ از‌ اجرای برجام بیفتد!

در حال حاضر در میان ملت سوالی مبنی بر اینکه، با تصویب و اجرایی شدن برجام و بالا رفتن انتظارات مردم دولت برای مدیریت بهتر چه راهکارهایی دارد، بالا گرفته است؛ در جواب باید گفت ما در کشور با یک سری مسائل اقتصادی بنیادی دست به گریبان هستیم که چه برجام به اجرایی شدن برسد و چه نرسد، تغییر مثبتی در آن اتفاق نمی‌افتد چرا که اقتصاد ما یک اقتصاد دولتی است و تا زمانی که این اقتصاد حاکم است، تحول مهمی به وجود نخواهد آمد. خطای وحشتناکی است اگر فکر کنیم با اجرایی شدن برجام و برداشتن تحریم‌ها، ایران گلستان می‌شود. ما زمانی جهش و رونق اقتصادی خواهیم داشت که بررسی کنیم، ببینیم کشورهای دیگر برای پیشرفت خود چه کرده‌اند و به دنبال الگوی مناسب برای توسعه اقتصاد آزاد باشیم. تا آن روز هیچ ورد و معجزه‌ای نمی‌تواند مشکلات ساختاری ما را حل کند.
این ترمز و دنده عقب بلافاصله در حالی است که زیباکلام چند روز قبل از بررسی نهایی برجام در مجلس مدعی شده بود زیان هر روز تاخیر در اجرای برجام، ۳ میلیارد دلار است! که با یک حساب سرانگشتی می‌شود سالی ۱۰۹۵ میلیارد دلار.
کسانی مانند زنگنه، ترکان، سیروس ناصری و طیفی از نشریات زنجیره‌ای برای فضاسازی علیه مجلس استدلال‌های مشابهی را مطرح کرده بودند اما زیباکلام در این میان به سیم آخر زده و به جای روزی ۱۰۰-۱۵۰ میلیون دلار، رقم عایدی ۳ میلیارد دلار در روز را مطرح کرده بود.

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی