دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

تجربه دو سال گذشته نشان می دهد حسن روحانی اصرار داشت که در روزهایی که دست کم خود او آنها را تاریخی قلمداد می کرده، دقیقا در همان شب در تلویزیون به گفت و گوی زنده با مردم بنشیند.

پخش همزمان مصاحبه تلویزیونی روحانی و قسمت آخر برنامه خندوانه که ظاهرا پربیننده ترین برنامه صداوسیما در سال 94 بوده، واکنش های متعددی را به دنبال داشته است.

به گزارش صراط، اینکه این اتفاق تقصیر رسانه ملی بود یا تیم رسانه ای دولت، محل بحث نیست اما آنچه مسلم است اینکه تجربه دو سال گذشته نشان می دهد حسن روحانی اصرار داشت که در روزهایی که دست کم خود او آنها را تاریخی قلمداد می کرده، دقیقا در همان شب در تلویزیون به گفت و گوی زنده با مردم بنشیند.

این موضوع در مورد روز تصویب جزییات طرح اجرای برجام در مجلس نیز صدق می کند و بر اساس آنچه پیش بینی می شد روحانی در تلویزیون ظاهر شد اما از شواهد پیداست که بیشتر مردم ترجیح دادند تا به جای اظهارات روحانی درباره برجام، مسائل اقتصادی و ابهامات مربوط به رکود، آخرین قسمت برنامه خندوانه را تماشا کنند.

آمار نظرسنجی صراط نیوز هم، این موضوع را تصدیق می کند؛ در پاسخ به این سوال که بین مصاحبه روحانی و خندوانه کدام برنامه را تماشا کردید، بیش از 58 درصد مخاطبان صراط، گزینه خندوانه و تنها نزدیک به 25 درصد آنها روحانی را انتخاب کرده اند. حدود 17 مابقی نیز هیچ کدام از این دو را تماشا نکرده اند.


واقعا دلیل ترجیح خندوانه به مصاحبه روحانی چیست؟ آیا اظهارات روحانی تکراری شده است؟ آیا مسائلی که از نظر او مهم تلقی می شوند از نگاه مردم اهمیت خاصی ندارند؟ و یا عوامل دگیری در این مورد اثرگذار بوده اند؟

  • ایمان امینی

برجام

خندوانه

روحانی

مصاحبه

نظرات  (۱)

خیلی خوبه

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی