دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

آقای روحانی!!! از فرانسوی ها یاد بگیرید!!!

شنبه, ۲۳ آبان ۱۳۹۴، ۰۹:۱۶ ق.ظ

اولاند از شراب نگذشت، روحانی از پرونده خون های آلوده گذشت!!!

ضیافت نهار از طرف اولاند، رئیس جمهور فرانسه به مناسبت سفر آقای روحانی ترتیب داده شده است. طبق پروتکل های بین المللی و لزوم رعایت آداب میهمان، از آنجا که طرف ایرانی حاضر به نشستن بر سر سفره ای که شراب در آن سرو شود، نیست، علی القاعده باید سرو شراب از میز غذا حذف شود. به نظر شما اولاند چه کرد، به احترام روحانی، سرو شراب را حذف کرد؟ نخیر، اولاند بین روحانی و شراب، یک بطری شراب را انتخاب کرد و حاضر نشد سرو شراب را از میز غذایی که به افتخار روحانی پهن شده بود، حذف کند!

مرداد ماه امسال بود که فایبوس، وزیر خارجه فرانسه، شال و کلاه کرد بیاید ایران. او همان کسی است که در دهه 60 و در زمانی که نخست وزیر وقت فرانسه بود، خون های آلوده به ایدز از فرانسه وارد کشورمان شد. بر اثر استفاده از این خون ها 3500 نفر آلوده و 200 نفر کشته شدند. بسیاری از رسانه ها و تشکل های دانشجویی و صنفی، حتی خانواده این قربانیان در آستانه سفر وی از اینکه فرانسه تا آن روز، یک عذرخواهی خشک و خالی هم نکرده، به این سفر اعتراض داشتند. اما پاسخ رئیس جمهور ما به این اعتراض ها چه بود؟ روحانی بین دست دادن با فابیوس و جانبداری از این مطالبه به حق، کدام را برگزید؟ حسن روحانی در گفتگوی تلویزیونی که چند روز بعد از بازگشت فابیوس به فرانسه انجام گرفت، گفت: «یک وزیر خارجه که به ایران می آید نباید بگوییم این دولت ۱۰ تا ۲۰ سال پیش فلان کارهای خطا را کرده است. ما اگر بخواهیم پرونده های قدیمی را الان رو کنیم و آنها نیز این اقدام را انجام دهند این کار اشتباه است.»

حالا روحانی می خواهد به فرانسه برود. علاوه بر اینکه فرانسوا اولاند، رییس جمهور این کشور در اقدامی عجیب نشان ملی افتخار فرانسه را به «عبدالکریم لاهیجی» از عناصر فعال در زمینه تبلیغات منفی علیه حقوق بشر ایران و مرتبط با گروهک‌های معاند با جمهوری اسلامی ایران اهدا می کند، اتفاق دیگری هم رقم می خورد. ضیافت نهار از طرف اولاند، رئیس جمهور فرانسه به مناسبت سفر آقای روحانی ترتیب داده شده است. طبق پروتکل های بین المللی و لزوم رعایت آداب میهمان، از آنجا که طرف ایرانی حاضر به نشستن بر سر سفره ای که شراب در آن سرو شود، نیست، علی القاعده باید سرو شراب از میز غذا حذف شود. به نظر شما اولاند چه کرد، به احترام روحانی، سرو شراب را حذف کرد؟ نخیر، اولاند بین روحانی و شراب، یک بطری شراب را انتخاب کرد و حاضر نشد سرو شراب را از میز غذای که به افتخار روحانی پهن شده بود، حذف کند!

در حالی که روحانی سه ماه قبل، برای اینکه به فرانسوی ها برنخورد، خون های آلوده به ایدز را به راحتی فراموش کرد حتی به جانبداری از متهم پرداخت! او اگر هم نمی خواست به دلیل شرایط دیپلماتیک هم درباره مسئله خون های آلوده، اظهار نظری کند، می توانست حداقل سکوت کند اما ترجیح داد در آن موضوع، طرف فرانسوی ها را بگیرد!

آقای روحانی! حداقل به اندازه اولاند، که به اعتراف رسانه های غربی، مسخره ترین رئیس جمهور اروپاست، ولی روی ارزش های باطل فرانسوی پای فشاری می کند، شما هم روی ارزش های حق ملتمان پافشاری کنید و به غربی ها نشان دهید که ارزش های کشورتان، ملت تان، دین و مذهب تان برای شما مهم است. این را باید در ادبیات رئیس جمهور دید. به فرانسه رفتید از یاد نبرید که ما به آنها نیاز نداریم.

 منبع:rasaee.ir

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی