دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...

دل من مرده ولی شوق شهادت دارد...
طبقه بندی موضوعی

روحانی مچکریم...

دوشنبه, ۲۵ آبان ۱۳۹۴، ۱۰:۳۰ ق.ظ

اگر در رسانه ها جستجو کنید، خواهید دید، گوام جزیره ای است در اقیانوس آرام که دولت آمریکا اعلام کرده سامانه موشکی خود را در واکنش به تهدیدهای کره شمالی در آن مستقر می‌کند. در‌ واقع نزدیک‌ترین نقطه از خاک آمریکا به کره شمالی،گوام است. گوام که پایتخت آن هاگاتنا است یکی از مناطق خودگردان آمریکا و بخشی از خاک این کشور به حساب می‌آید که فاصله آن با کره شمالی حدود ۳ هزار کیلومتر است. جمعیت این جزیره حدود 160 هزار نفر ذکر شده.

تا سال ۱۸۹۸ میلادی این جزیره توسط اسپانیا کنترل می‌شد. پس از پایان جنگ آمریکا و اسپانیا در جریان برگزاری کنفرانس صلح و پیمان پاریس در ۱۰ دسامبر ۱۸۹۸، اسپانیا از مطالبات خود در کوبا دست کشید و گوام را به آمریکا واگذار کرد. در حال حاضر، فرماندار این جزیره که تحت ریاست جمهوری باراک اوباماست، ادی کالو است. حدود ۲۹ درصد مساحت این جزیره که به ۱۹ بخش تقسیم شده را پایگاه‌های نظامی آمریکا تشکیل می‌دهد و واشنگتن آن را به یکی از مراکز مهم نیروهای خود در اقیانوس آرام تبدیل کرده است.

حالا بعد از ویزا ندادن به نماینده و سفیر دولت یازدهم در سازمان ملل و بعد از ویزا ندادن به وزیر ارشاد و وزیر بهداشت برای ورود به خاک عربستان در حادثه کشتار حجاج منا، کشور گوام هم نشان داد که در سایه سیاست خارجی لبخند، عزت چگونه به پاسپوردهای ایرانی باز می گردد، تا جایی که برای چنین موضوع کوچکی، ورود وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران لازم می شود! البته ورود ظریف این قهرمان ملی هم مشکل را حل نمی کند چون شب گذشته اعلام شد: گوام به تعدادی از اعضای تیم ملی حمهوری اسلامی ایران ویزا نداد.

شاید بگویید بنده موضوع را بی جهت سیاسی می کنم و به وزیر خارجه ربط می دهم، اما افشین پیروانی به خبرنگاران می گوید: "بازی برابر گوام هم یک بازی فوتبالی نیست و دیگر همه می دانند که این بازی سیاسی است... با آقای اسلامیان صحبت کردم که از طریق وزارت امور خارجه و شخص آقای ظریف، برای ویزای آندو (کاپیتان تیم ملی) اقدام کنند. به هر حال آقای ظریف یک شخصیت فوتبالی است و مطمئنا هر کمکی از دستش بر بیاید انجام می دهد!" روحانی مچکریم! به خاطر محقق کردن یکی از مهمترین شعارهایی که در انتخابات وعده تحقق آن را داده بودی. مچکریم برای این همه عزت که در سایه دوستی با کدخدایی که او را مؤدب و باهوش دانسته ای، به پاسپورت های ایرانی برگرداندی.

می دانم عده ای از عصبانیت، به منتقدین این نوع عزت، ناسزا خواهند گفت. عیبی ندارد فقط پاسخ بدهند که عزت بازگشته یا نه!

منبع: اینستاگرام حمید رسایی

 

 

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی